A Get Yourself Tested (Vizsgáltasd meg magad) kampány 2009 áprilisában indult el az Egyesült Államokban annak érdekében,hogy minél több, 25 év alatti szexuálisan aktív fiatalt megvizsgáljanak.
A kutatások ugyanis azt jelezték, hogy a fiatalok jelentős része nincs tisztában azzal, hogy a nemi úton terjedő betegségek tünetmentesen is fennállhatnak, illetve hogy egyik emberről a másikra átadhatók, és hogy ezért hogy rutin STD-szűrés javasolt.
A kampány üzeneteit ezért úgy fogalmazták meg, hogy azok növeljék a STD-vel kapcsolatos tudatosságot és a veszély felismerését, csökkentse a félelmet és a megbélyegezettséget, illetve elősegítse a nyílt kommunikációt az egészségügyi dolgozókkal és a szexuális partnerekkel.
Televízió, internet, nyomtatott anyagok, rövid szöveges üzenetek (SMS-ek) útján, terepmunkák alkalmával például. De melyik lehet a leghatékonyabb?
Az amerikai kampány elsősorban a website-ra fókuszált, kevésbé a Facebookra és a Twitterre. A STD-tesztek fontosságát minden platformon, valamint a szexuális partnereken keresztül is kommunikálták.
A kampánypontokról gyűjtött adatok azt jelezték, hogy a rendelőkben és iskolákban növekedett a STD-teszten átesettek száma. A kampányok résztvevői között végzett 2010-es email-felmérésben a fiatalok jelentős része válaszolta azt, hogy a kampány vette rá, hogy szexuális partnerével, családtagjaival, barátaival vagy orvosáról beszéljen a STD-ről, illetve annak vizsgálatairól.
Az első két év után összegezték, milyen hatása volt a kampánynak, illetve milyen faktorok akadályozzák a kommunikációt.
Az eredmények magukért beszélnek!
Két év alatt 75 százalékkal növekedett a STD-tesztek száma és 41 százalékkal a Chlamydia-vizsgálatoké a résztvevő egészségügyi központokban. A Chlamydia-pozitív esetek aránya az adott periódusban nagyjából állandónak bizonyult (6,6 , és 7,3 százalék).
Bebizonyosodott,hogy érdemes a fiatalokat aktívan elérni és tájékoztatni. Az amerikai kampány elérte a fiatalokat és párbeszédre késztette őket a STD-ről és annak kivizsgálásáról, melynek nyomán a kiválasztott központokban országszerte több STD-tesztet végeztek az adott periódusban.